duminică, 5 decembrie 2010

Am fost profesor...

Si zic am fost pentru ca am incetat de bunavoie sa mai fiu .. mi-am dat demisia si de la 1 decembrie nu mai sunt profesor.

Am intrat in sistem din varii motive, unul dintre ele fiind curiozitatea de a vedea cum e si altul de a-mi demonstra ca examenul de titularizare nu poate fi atat de greu precum se zvonea.

Imi aduc aminte si acum cate emotii aveam in primele saptamani, ce sa mai zic de prima zi - imi facusem de acasa discursuri - imi vine parca acum sa rad cand ma gandesc cate emotii aveam si cat de mult am lucrat pentru fiecare ora in parte...(ca sa nu mai zic de cursurile on-line pe care le-am realizat + blogul scolii + revista scolii).

A trecut primul an de predat - care mi-a placut mult; a urmat al doilea care a inceput sa nu mai fie la fel ca primul ... si din pricina ca eram presat de celalalt loc de munca...

Imi placea ca la orele mele sa se lucreze, iar munca sa fie insotita pe cat posibil si de un dram de buna-dispozitie. Nu am fost rau, cum ziceau unii, ci mai degraba cinstit. Imi plac lucrurile stricte si strict am fost si-n meseria de profesor.

Inchei cu un citat si o concluzie scurta:
"In acest "Mileniu al Mintii", unica maniera de a fi competitivi si de a mentine un echilibru în vietile noastre este nu sa muncim mai mult, ci mai bine, sa alegem calitatea, în detrimentul cantitatii….!" Eu am ales calitatea ...

Later edit: forum Edu.ro

9 comentarii :

angi spunea...

Daca iti place mai mult ceea ce faci acum,atunci spor la lucru! Decizia iti apartine!Simt totusi o urma de regret:).Inseamna ca o particica din sufletul tau a ramas undeva in clasa;).

vasiauvi spunea...

Nu ai simtit de multe ori ca de fiecare data cand vrei sa faci ceva bun sunt alti zece care iti pun piedica?
Cam asa-i in invatamantul romanesc! Cand nu te scoate din sariti analfabetii de elevi te scoate din sariti colegii, ministerul, parintii etc.

Anonim spunea...

Şi poate...îţi vor lipsi:
- Emoţiile - bucuriile, uneori tristeţile - fiecărui început/sfârşit – care obligatoriu cer speech.
- Faptul că tu eşti regizorul orelor tale, că numai de tine depinde ce, cât şi cum – (ce piedici? – comme on!)
- Senzaţia de satisfacţie, de treabă bine făcută ... la fără zece(aşa că...nu-ţi pară rău că te-ai pregătit!)
- Strălucirea din ochii elevilor...care spune: gata, am înţeles, de-acum ştim şi noi! (da... grea alfabetizarea!)
- Aprecierea, respectul ...elevii sunt cel mai bun barometru. Şi asta fără cuvinte...sunt de prisos.
- Râsul sănătos...care înviorează, destinde atmosfera
- Acel sentiment special pe care-l ai pentru anumiţi elevi,colegi...şi care creşte în timp...
- Ar mai fi multe...nu în ultimul rând, poate cel mai important: că nu aştepţi recompensă. Fiecare lecţie bună...o picătură de “creştere”.(calitatea, nu cantitatea…deşi mie îmi place la faza asta 2 în 1 şi nu accept altfel!)
Mult succes în cariera pe care ţi-ai ales-o. Fiecare zi...să fie picătură bună! Pe toate planurile!
Poate – sigur...e mai bine aşa!
Păcat totuşi. Avem nevoie, mare nevoie de educaţie, de oameni capabili!

Viorel Iraşcu spunea...

Manu, raman cu sentimentul ca am pierdut un coleg.Imi place realismul tau si daca ai performat intr-un sistem viciat, sigur o vei putea face mai bine in altul.Te pup.
Cu respect.

Monica spunea...

eu inca ma gandesc sa ma fac profesor, dar mi e frica...

daca te simti bine cu decizia luata, de ce nu...imp e ce este bine pentru tine, copile:)

marada spunea...

Te felicit ca ai ales cand se mai poate alege!
Viata de profesor inseamna sacrificii!
E drept ca ne bucuram cand putem darui, dar acesta nu ne tine de foame!

LIVIU MARIAN POP spunea...

http://liviumarianpop.blogspot.com/2010/12/trist-dar-adevarat.html

Tivadar Emanuel spunea...

@Angi: O urma de regret e intr-adevar...

@VasiaUVI: Oh da ...

@Vio: Multumesc. Multa bafta! Cu acelasi respect.

@Monica: Decizia iti apartine ...

@Marada: :-) Bafta!

Tivadar Emanuel spunea...

@Liviu Marian Pop: :-) Am dat peste postarea de pe blogul dvs. inca dinainte sa vad ca ati postat acest comentariu aici.
Multumesc!
Cu stima, Emanuel T..

Blog Widget by LinkWithin